Ring til oss på 21 07 99 98

Alle hverdager kl. 9.00 - 14.00

Returner inntil 10. januar 2017
Returner dine julegaver helt inntil 10. januar
2017 i både våre butikker og i nettbutikken.
Gratis bytting i butikk
Bytt dine julegaver gratis i en av
våre butikker helt inntil 10. januar 2017.
Gratis retur til hver butikk
Returner dine julegaver gratis i en av
våre butikker helt inntil 10. januar 2017.
Reebok
Pris
2 var.
Farge
1 var.
1 var.
Materiale
2 var.
Kategori
2 var.
4 var.
6 var.
På lager
2 var.
1 var.
På lager i butikk
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
Størrelse
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
2 var.
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
1 var.
Produkttype
2 var.
1 var.

Reebok

Det amerikanske merket Reebok er et av de ledende sportsmerkene i verden. Reebok leverer sko av høy kvalitet både til løping, fitness og fotball, og er også en klassisk streetwear. Merket er også kjent for å holde et høyt teknologisk nivå, unike design og forskjellige kreative samarbeid med artister og skuespillere.

Dame

Les mer om Reebok

De første frøene til det som senere skulle bli Reebok, en global suksess, ble plantet i 1890 i den lille byen Tottington i England. Der produserte Joseph William Foster løpesko helt til han fikk ideen om å lage løpesko med pigger. Etterhvert som de innovative ideene hans utviklet seg, etablerte han firmaet J.W. Foster and Sons, som distribuerte sko i hele Storbritannia. I sommer-OL 1924 brukte mange britiske atleter sko fra Foster, og fikk gode tilbakemeldinger. I 1958 skiftet firmaet navn til Reebok. Et av barnebarnene til grunnleggeren hadde vunnet en Sør-Afrikansk ordbok i en løpekonkurranse da han var liten, fant ordet Reebok i den, og bestemte seg for å omdøpe familiebedriften. Reebok er afrikaans for en type grå antilope, noe som passet bra til produsentens fokus på hastighet, fokus og smidighet.

Flying start i USA


I 1979 fikk Reebok en ekstrem anerkjennelse, da de ble gjennomtestet av det anerkjente amerikanske magasinet Runner’s World. De tre løpeskoene som ble testet, fikk alle toppkarakteren fem – med dette fikk merket en flying start i USA. Perfekt med tanke på løpebølgen som for alvor hadde tatt av i USA på den tiden.
Første spesialutviklede atletiske sko for kvinner
Reebok skrev seg inn i sportens historiebøker i 1982 med lanseringen av den første sportsskoen laget for kvinner. Aerobicsskoen! Men aerobicskoene var ikke bare en viktig milepæl som «første for kvinner» - det ble også en gedigen suksess for merket Reebok.
Treningsformen aerobic var enormt populær i hele den vestlige verden og mang en kvinne endte opp med vonde fotblad og knær etter å trene i sko som egentlig ikke var egnet til en slik høyintensiv treningsform. Så med lanseringen av spesialutviklede aerobicsko, Reebok Freestyle, som tålte de intensive bevegelsene og dessuten passet godt til kvinnefoten, var suksessen et faktum. Alle danset, hoppet, tøyde og strekte med de karakteristiske svarte skoene til Reebok på foten, med engelske Union Jack som dekor.
I et marked hvor «alle» skulle ha Reeboks smarte sko, kom ivrige konkurrenter raskt på banen med sine kopier. Men merkebevisstheten og koblingen mellom Reebok og aerobic var stor – og Reebok ble markedsleder i årevis fremover i dette segmentet.

Design er også viktig


Men Reebok har ikke bare befestet sin posisjon som kvalitetsleverandør av sko, basert på skoenes kvalitet. Designen har nok også spilt en avgjørende rolle. Med kombinasjonen britisk stilsikkerhet og en enkelhet som like gjerne kunne vært designet i Norden, blir Reeboks sko også brukt som street wear.

Reebok vokste enormt


Med stor suksess i treningssentre rundt om i hele den vestlige verden, visste Reebok å smi mens jernet var varmt. De gikk på kort tid fra å være en sko-produsent, til å bli en produsent av et bredt spekter av sko, tøy og idrettsrelaterte produkter - og det til en rekke forskjellige idretter.
Utbredelsen av merket var enorm, på under ett tiår hadde omsetningen steget fra spede 13 millioner dollar til nærmere en milliard.
Ett av signaturproduktene som stod for en stor del av omsetningsøkningen var de legendariske Reebok Pump skoene. Skoene som kunne pumpes opp til de satt perfekt, ble en slaget både blant profesjonelle og treningsentusiaster. - I 1992 frontet faktisk mer enn 100 profesjonelle idrettsutøvere Pump-produktene.
Senere har andre produkter for de proffe utøverne slått godt an, som igjen har sikret avtaler med stjerner som den anerkjent tennisyndlingen Venus Williams. De profesjonelles fronting av merke Reebok ble ikke akkurat mindre med den NFL-avtalen som ble signet i 2000. Reebok kom inn som eneleverandør av sko, drakter og merchandise til alle de 32 lagene i NFL – det sørget for en enorm eksponering.

Shoe-d-vision Norge AS  |  Org. nr. 912 904 881  |  Thomasdalen 11  |  N-2818 Gjøvik  |  Tlf. +47 2107 9999  |  kundeservice@skoringen.no