• Fri frakt på bestillinger over 599,-
  • Klikk & Hent etter 1 time
  • Julegaver byttes til og med 24. januar 2025
Lokal karma-ambassadør

Camilla Rørtvedt - Skoringen, Stavanger

null

Lokal karma-ambassadør

Camilla Rørtvedt driver, sammen med familien, Skoringen i Stavanger, hvor hun og personalet hver dag merker hvordan viktigheden av fellesskapet i byen har fått en ny betydning.

Sammen med resten av personalet bidrar familien til fellesskapet ved å vise samfunnsånd, optimisme og forsøke å gjøre en ekstra innsats for kundene og byen. Butikken har både donert sko til velgjørenhetsformål, og man hjelper og samarbeider med andre næringsdrivende i byen og i det hele tatt sørger for å snakke byen opp og dele gode historier på sosiale medier. Tiltak som det allerede er kommet masse positiv PR av. Målet er å spre lokal karma, energi og inspirasjon, som skal bidra til å få enda mer gang i byens handelsliv igjen:

- God karma skal handle om gode følelser. Derfor skal vi skape engasjement og begeistring for det vi gjør og det vi selger, ellers er det ingen mening i å forsøke å overleve. Vi må bruke penger for å tjene penger, men på den riktige måten. Vi vil heller vise samfunnsånd og støtte en viktig sak. Jeg tror at vi ved å være åpne og ærlige og dele våre opplevelser med resten av byen, så kan man være med å inspirere andre til også å gjøre en ekstra innsats eller gi noen en ekstra anerkjennelse. Det er hva lokal karma handler om, sier Camilla Rørtvedt .

Spre lokal karma

Kjære kunder. Vi har savnet dere, og dere har sikkert savnet hverdagen. Alt har vært snudd på hodet denne våren, men med små skritt kan vi nå komme tilbake – og det trengs!

Slik kan du spre lokal karma

Rørtvedt familien eier Skoringen i Stavanger, Madla, Kilden og Kvaddrat, og er en av skokjedens 81 lokale karma-ambassadører:

- I Stavanger er vi, som hos flere andre, opptatt av historien vår og ikke minst fremtiden til byen og innbyggerne her. Nå, mer enn noen gang kanskje, er det viktig å tenke over hvordan de valgene og handlingene vi gjør i dag påvirker fremtiden til byen og dens borgere. Heldigvis er byens befolkning bevisste sine egne handlinger og heier frem byen og næringslivet, forteller den lokale butikkeieren fra butikken i Stavanger.

Hun og en del av personalet er tilbake i butikken og er glade for igjen å kunne gi kundene hjelp og god service. Og i likhet med de 80 andre Skoringen-butikkene rundt omkring i landet bakker de opp om skokjedens landsdekkende kampanje med å spre lokal karma, energi og optimisme ved å oppfordre hverandre til å stå sammen for å få gang i hjulene igjen. En oppfordring som ligger butikkeierens hjerte nært.

- Lokal karma er spesielt viktig akkurat nå fordi det handler om butikkenes eksistens, og det samme gjelder for byens sentrum. Dersom man ønsker en by hvor det også i fremtiden skal være attraktivt å bosette seg, etablere bedrifter, studere osv., så er det viktig at det både er et levende næringsliv, og at der er arbeidsplasser og studiejobber å flytte til. Vi må ta vare på hverandre, og derfor er jeg både stolt og glad over å være en del av en kjede som vil det beste for kundene og byen.

Midt oppi den verste krisen delte vi ut 50 par sko til Kirkens Bymisjon. Dette var for å få lokal oppmerksomhet på hvor viktig det er å støtte de lokale bedriftene, som igjen støtter sine svakeste i samfunnet. Skoene hadde vi sårt trengt selv, men i stedet får å tape samme beløpet på å dumpe dem, så ønsket vi heller å gi dem til noen som trengte det mer enn oss.

Vi har for eksempel også satt litt ekstra pris på en sykepleier som var og handlet nye Birkenstock til jobb under Korona-krisen. Hun fikk 20 % som en overraskelse og som takk for innsatsen. En gestus som også ga veldig positiv respons da vi delte det på våre sosiale medier. Jeg tror at vi ved å være åpne og ærlige og dele våre opplevelser med resten av byen, så kan vi bidra til å inspirere andre til også å gjøre en ekstra innsats eller gi noen en ekstra anerkjennelse. Det er det lokal karma handler om.

I butikken i Stavanger merker man også et tettere sammenhold med de andre bedriftene i byen og tiltak som felles markedsføring for å skape liv og trafikk til byen – det er helt tydelig.

- Vi hjelper hverandre og forteller f.eks. gjerne kundene våre om andre butikkers tiltak og merkedager. Det handler om å stå sammen og bevare optimismen, og det er virkelig en stor fellesskapsfølelse i byen og et ønske om at alle skal overleve. Vi går noen tøffe måneder og år i møte fremover med en svak økonomi. Men det er så viktig at vi forsøker å stå sammen i denne tiden. Det hjelper lite å holde hjulene i gang med å selge alt man har til redusert pris, i stedet skal det gjøres fornuftig og kontrollert så vi ikke bare mister all fortjeneste. Byen har flere lokale aktiviteter som er godt innarbeidet i hodene på folk, og det er alltid gøy når de går av stablen. Vi må skape engasjement og begeistring for det vi gjør og det vi selger, ellers er det ingen mening i å prøve å overleve. Vi må bruke penger for å tjene penger, men på den riktige måten. Vi vil heller vise samfunnsånd og støtte en viktig sak, avslutter Camilla Rørtvedt.