Klikk & Hent etter 1 time
Gratis levering
Gratis bytte og retur i alle våre butikker
Klikk & Hent etter 1 time
Gratis levering
Gratis bytte og retur i alle våre butikker
Klikk & Hent etter 1 time
Gratis levering
Gratis bytte og retur i alle våre butikker

Kjøpsvilkår

1. BESTILLING

1.1 Kjøp online


Det er lett og sikkert å handle i nettbutikken til Skoringen. Når du har valgt et eller flere produkter, blir du guidet gjennom de neste stegene. Så lenge du ikke har godkjent betalingen kan du fremdeles både kansellere og endre bestillingen din.


1.2 Søk og velg produkt


I nettbutikkens toppmeny kan du velge om du ønsker sko til «Dame», «Herre» eller «Barna». Under hvert menypunkt kan du deretter velge mellom forskjellige kategorier som f.eks. sko, joggesko og sandaler. Velg den ønskede kategorien og velg så det produktet du ønsker å kjøpe.


1.3 Legg varene i handlekurven


Du velger en vare ved å klikke på selve produktbildet i vareoversikten eller ved å klikke på knappen «INFO/KJØP». Du kommer så til en side med et større produktbilde, produktinformasjon og en rekke annen informasjon.

Velg størrelse for å se om varen er på lager. Hvis den er det, klikker du på knappen «Legg i handlekurv» og du vil se at varen er lagt i handlekurven

Det tas forbehold om utsolgte varer. Hvis vi ikke kan levere din orde, hører du fra oss senest førstkommende hverdag.

Hvis du har funnet en vare i nettbutikken, og den dessverre er utsolgt i din størrelse, kan du gå til menypunktet «Kjøp i butikk» for å sjekke om du i stedet kan kjøpe varen i en Skoringen-butikk i nærheten.

Du er velkommen til å kontakte butikken og få lagt varen til side inntil du kan komme innom og kjøpe den.


1.4 Se varer i handlekurven


I øverste høyre hjørne kan du se handlekurven din. Den viser hvor mange varer som ligger i kurven og hvilket beløp du har handlet for.

Når du klikker på handlekurven kan du se bilder av og informasjon om de varene du har lagt i handlekurven. Du kan også slette og endre antall varer i kurven.

Fra handlekurven kan du enten velge «Shop videre» eller «Neste trinn».


1.5 Velg leveringsmetode


I handlekurven skal du velge leveringsmetode. De forskjellige leveringsmetodene med GLS, Post Danmark og henting i butikk er beskrevet i handlekurven.


1.6 Fyll ut personopplysninger


Under menypunktet «Personopplysninger» må du oppgi følgende informasjon:

  • Navn
  • Adresse
  • Postnummer
  • Poststed
  • Land (er forhåndsutfylt)
  • Mobilnummer
  • E-post

Hvis du ønsker en annen leveringsadresse enn fakturaadressen, kan du endre leveringsadressen.

Du kan lagre adresseopplysningene dine slik at du ikke behøver å fylle dem ut neste gang du ønsker å handle på skoringen.no.

Her har du også mulighet til å abonnere på Skoringens nyhetsbrev for å få inspirasjon, nyheter og tilbud.

Du må godta kjøpsvilkårene før du går videre til «Betaling».


1.7 Godkjenn bestillingen


Når du velger «Betaling» får du en oversikt over de varene du har lagt i handlekurven din, samt valgt leveringsmetode, faktura- og leveringsadresse. Du har mulighet til å endre opplysningene før du klikker «Neste trinn for å gå til betaling».

Hvis alt er korrekt og du ønsker å godkjenne bestillingen, trykker du «Neste trinn», deretter vil du komme til betalingssiden.


Endringer/kanselleringer
Du kan endre bestillingen din så mange ganger du vil, før du har godkjent betaling av varene i handlekurven.

Når du har gjennomført betalingen kan du ikke lenger endre eller kansellere bestillingen.


1.8 Betal med betalingskort


Når du kommer til betalingssiden befinner du deg i en sikker og kryptert del av betalingssystemet.
Her skriver du inn betalings- og kortopplysninger og avslutter kjøpet/betalingen ved å trykke «Fullfør kjøp».
Kort tid etterpå vil du motta en bestillingsbekreftelse på e-post.

2. PRISER

Alle priser er i norske kroner og inklusiv 25 % moms.

Legg vennligst merke til at prisene kun gjelder for kjøp på nett, og at prisene kan variere i de enkelte Skoringen-butikkene.

3. BETALING

3.1 Betal med kort


Hos skoringen.no kan du betale med følgende betalingskort:

  • Visa
  • Visa Electron
  • Maestro
  • Mastercard
  • JCB

På skoringen.no tar vi ikke gebyr ved betaling med de ovennevnte betalingskortene. Vær oppmerksom på at vi kun godtar kredittkort som er utstedt i Norge.

Beløpet blir først belastet kontoen din når varene sendes fra Skoringens lager. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent når du bestilte.

Hvis du betaler med et debetkort, vil beløpet bli reservert på din konto når vi har registrert din ordre. Når varene sendes fra Skoringen sitt lager, blir reservasjonen slettet, og beløpet trekkes fra din konto. Hvis din ordre i mellomtiden blir annullert, sletter vi reservasjonen. Ditt kort-selskap avgjør når beløpet igjen er til rådighet på din konto.


3.2 Sikker handel


Det er trygt å handle på Skoringen.no

De opplysningene du oppgir i forbindelse med et online kjøp, som betales med betalingskort, er krypterte (SSL) og dette garanterer en 100 % sikker handel. Hverken Skoringen eller andre har mulighet til å se disse opplysningene.

4. LEVERING

4.1 Fraktkostnader


skoringen.no tilbyr gratis levering i hele Norge i løpet av 4-7 virkedager (ekskl. Svalbard, Jan Mayen og de norske bilandene).

BRING Pakke Shop
Du får en SMS når du kan hente din pakke. Dette kan også gjøres utenfor normale arbeidstider.

Levering i Skoringen-butikk
Pakken blir sendt fra vårt sentrallager til din lokale Skoringen. Du henter din pakke i butikken og kan straks se om varene passer. Du har 8 dager til å hente pakken fra du mottar en SMS om at pakken er klar til henting. Husk å ta med ID samt ordrenummer eller fakturanummer som dokumentasjon til butikken.



4.2 Leveringstid


Du vil motta varene dine 4-7 virkedager etter at du har bestilt dem.

Skoringens hovedlager er i Danmark og alle bestillinger sendes derfra. Lageret holder stengt alle helligdager. Vær oppmerksom på at Danmark har to ekstra helligdager:

Store Bededag: 17. maj 2019
Grunnlovsdag: 5. juni 2019


4.3 Spor bestillingen din


Bring sin tjeneste, Track & Trace, lar deg spore pakken din ved hjelp av forsendelsesnummeret.
Forsendelsesnummeret finner du i din faktura.


4.4 Pakke ikke mottatt


Hvis du ikke har mottatt pakken i løpet av 7 virkedager etter at du har fått e-postbekreftelsen, bør du kontakte kundeservice. Kundeservice kan sjekke hvor pakken er og eventuelt etterlyse den. Send en e-post til[email protected].


4.5 Pakke ikke hentet


Hvis pakken ikke blir hentet på posthuset, i pakkeshoppen eller i butikk innenfor 8 dager, blir den automatisk returnert til Skoringens lager. Vi tilbakefører din betaling til det betalingskortet du brukte ved kjøpet når vi har mottatt og undersøkt din returpakke, men vi trekker fra kr. 49 i returporto. Vi iverksetter din tilbakebetaling senest 14 dager etter at vi har mottat pakken i retur, og du får en e-post når beløpet er overført til din konto. Refunderingstiden avhenger av ditt kort.

5. Klikk & Hent / Hent i butikken

5.1 Hvordan foreta en Klikk & Hent-bestilling

Hvis du vil bestille sko og/eller støvler i en av våre butikker på skoringen.no, har du flere muligheter.

Du kan bestille skoene dine på skoringen.no og deretter hente dem i nærmeste Skoringen-butikk.

På hvert produkts detaljside kan du se om Klikk & Hent er tilgjengelig, og i så fall i hvilke butikker.

Du bestiller et produkt via Klikk & Hent på produktets detaljside ved å klikke ved siden av «Klikk & Hent». Deretter kan du klikke på «Se lagerstatus i butikk», hvor du får presentert hvilke butikker som har varen på lager.

Når du legger inn en bestilling via Klikk & Hent, betaler du i det øyeblikket butikken varsler deg om at bestillingen din er klar for henting.

Hvis vi har produktet på lager i den valgte Skoringen-butikken, kan du hente det etter bare 1 time innenfor butikkens åpningstider. Vi sørger for å sende en e-post når alt er på plass og bestillingen din er klar for henting. Først da kan du hente bestillingen. Hvis du bestiller rett før butikkens stengetid eller utenfor butikkens åpningstider, behandler butikken din bestillingen innen 1 time neste åpningsdag.

Hvis minst én av de bestilte varene dine skal leveres fra vår nettbutikk til butikken, kan du hente varene innen 5–7 virkedager. Vi varsler deg på e-post så snart hele bestillingen er klar for henting i butikken. I det øyeblikket en eller flere av varene er sendt fra nettbutikken vår, blir pengene trukket fra betalingskortet ditt.

Det er lett, praktisk, enkelt – og du sparer frakten.

5.2 Når du skal hente Klikk & Hent-bestillingen

Når du mottar en e-post der du blir informert om at bestillingen din er klar for henting, er vi klare til å motta deg i butikken. Når du kommer til butikken, er det bare å gå direkte til kassen, der våre hyggelige ansatte hjelper deg med å utlevere varen. Oppgi ordrenummeret, eller vis fakturaen. Du kan hente Klikk & Hent-bestillingen når som helst i butikkens åpningstid. Du finner åpningstidene for alle butikkene våre her.

5.3 Hvis du vil returnere Klikk & Hent-varen

Hvis butikken allerede har sendt deg en bekreftelses-e-post, eller hvis du allerede har hentet varen og tatt den med hjem, kan du fremdeles returnere den. Da tar du rett og slett varen og e-post-fakturaen med til den lokale Skoringen-butikken og returnerer varen. Klikk & Hent-bestillinger kan ikke returneres til nettbutikken.

6. RETURSERVICE

6.1 Returfrist

Julegaver
Varer kjøpt på nettbutikken mellom 2. november og 23. desember 2020, kan byttes eller returneres i en Skoringen-butikk til og med 31. januar 2021. I samme periode kan du også returnere varene dine til nettbutikken og få pengene tilbake.


Hvis du velger å returnere en vare til nettbutikken skal du innenfor 14 dager gi beskjed om at du angrer kjøpet. Vi forventer at du returnerer varene hurtigst mulig og senest 14 dager etter. Hvis du leverer varene dine i en av Skoringens butikker, skal du ikke betale returfrakt. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, 24. desember eller 31. desember, kan du vente til neste hverdag.


6.2 Slik returnerer du


Du kan selv velge om du vil bytte varen/e i en av Skoringens mange butikker, eller om du vil returnere varen/e til en butikk eller nettbutikkens lager.

Hvis du vil returnere en vare i en av Skoringens butikker, må du huske ta med en utskrift av fakturaen. Returskjemaet eller ordrebekreftelsen kan dessverre ikke brukes som dokumentasjon ved returnering i butikk.

Det kan imidlertid være en fordel å bytte i en Skoringen-butikk. For det første fordi der kan personalet gi deg veiledning om riktig størrelse og passform. Og for det andre fordi du sparer returportoen. Husk å ta med fakturaen!

Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse eller modell i nettbutikken, må du returnere den varen du ikke vil ha og legge inn en ny bestilling på ønsket størrelse eller modell.

Når du returnerer til lageret vårt skal du bruke returetiketten og returskjemaet som du mottok sammen med varen/e, så husk å ta vare på disse. Det er tilstrekkelig at du innen fristens utløp har levert returvarene til postvesenet eller annen transportør. Du betaler selv porto for returen - vi trekker fra kr. 19 i din tilbakebetaling.

Returvarene skal sendes forsvarlig tilbake i original emballasje. Vedlegg returskjemaet i utfylt stand, og sett returetiketten med forhåndsbetalt porto på pakken. Deretter skal du bare levere pakken på posthuset eller i pakkeshop.

Slik det står på returetiketten skal returvarer sendes til:

Skoringen
c/o Prime Cargo Norge AS
Torvuttaket 26
N-1540 Vestby

Vi ønsker alltid å forbedre skoringen.no og derfor håper vi at du vil fortelle oss hvorfor du har valgt å returnere varen/e. Det kan du gjøre ved å oppgi returneringsårsak på returskjemaet.

Dersom du har spørsmål angående returnering er du velkommen til å kontakte kundeservice på e-post [email protected].


6.3 Krav til returvarer



Returvarene skal være i samme stand som ved mottakelse, og alle prislapper og merker skal fortsatt være på.

Når du skal prøve om skoene passer, skal du gjøre det på et teppe eller et annet mykt underlag slik at sålene ikke blir slitt og får merker. Ellers kan vi ikke ta skoene i retur.

Hvis varen har vært brukt, kan Skoringen av helse- og sikkerhetsmessige årsaker ikke selge varen igjen. Varens verdi fastsettes derfor til 0,-.

Alle returvarer skal sendes tilbake forsvarlig i den originale esken/emballasjen (med mindre det er snakk om en reklamasjon). Det må ikke settes merker/etiketter på skoesken.

Legg merke til at Skoringens lager kun mottar returvarer som er kjøpt i Skoringens nettbutikk.

6.4 Tilbakebetaling


Skoringen setter i verk tilbakebetaling senest 14 dager etter at vi har mottatt varen i retur og undersøkt den.

Du mottar en e-post når beløpet er overført til din konto. Refunderingstiden avhenger av kortet ditt.

MERK:

Du mister ditt kjøpsbeløp hvis varens verdi er forringet fordi

• du reelt har tatt varen i bruk
• den er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
• du har håndtert varen på en måte som ikke har vært nødvendig for å kunne prøve varen


6.5 Returnering av gave kjøpt i nettbutikk


Når du velger å få pakket gaven inn, setter vi byttemerke på gaven slik at mottakeren av gaven har mulighet for å bytte eller returnere gaven i en av Skoringens butikker. Det er nødvendig at gavemottakeren medbringer fakturaen som kjøper får i en e-post. Det er likevel nødvendig at gavemottaker også medbringer enten ordrebekreftelse, faktura eller returformular.

Hvis gaven i stedet returneres til nettbutikken, er det viktig å bruke returskjemaet og returmerket som er sendt sammen med gaven. Vær oppmerksom på at beløpet settes inn på den kontoen gaven er betalt fra, og det blir trukket kr. 19 i returporto.


5.6 Returnering av Outlet-varer


Når Skoringen kun har få varer igjen i webshoppen av modeller fra en tidligere sesong kan modellene kjøpes med rabatt under Outlet. Legg merke til at de viste prisene kun gjelder for nettbutikken og at prisene kan være annerledes i de enkelte Skoringen-butikkene. Outlet-varer kan ikke byttes eller returneres i en butikk. Returnering av Outlet-varer kan kun foregå til vår nettbutikk. Du betaler selv porto for returen - vi trekker fra kr. 19 i din tilbakebetaling.


6.7 Returnering og bytte av kampanjevarer kjøpt i nettbutikk


Varer kjøpt på tilbud i en kampanjeperiode kan byttes til en annen størrelse i en av Skoringens butikker, hvis butikken har den aktuelle varen og størrelsen på lager. Alternativt kan du få pengene i retur, men bare det beløpet du har betalt for varen*. Husk å ta med din faktura.

Hvis du returnerer til nettbutikken, har vi ikke mulighet for å bytte din vare til en annen størrelse – heller ikke innen kampanjeperioden. Hvis du ønsker å bytte til en annen størrelse eller modell, skal du returnere den uønskede varen og opprette en ny ordre på varen i den ønskede størrelsen eller modellen.

Hvis du ønsker å bytte en kampanjevare til en annen størrelse, kan du i 14 dager fra kjøpsdato bestille varen til kampanjepris i nettbutikken – også selv om kampanjen ikke er gjeldende lenger. Det forutsettes at varen fortsatt er på lager i nettbutikken. Viktig å ta kontakt til Kundeservice først på [email protected], så hjelper vi deg.

Vi gjør oppmerksom på at eventuelle prisdifferanser på varer som er kjøpt innen en kampanje IKKE refunderes.

*Barnas Dag-rabattsatsen er betinget av antall kjøpte varer i pakketilbudet. Ved returnering av deler i pakketilbudet kan rabattsatsen for de resterende varene dermed endre seg.


7. REKLAMASJONSRETT

7.1 Reklamasjonsperiode


Når du handler hos Skoringen har du 24 måneders reklamasjonsrett. Husk å ta vare på fakturaen din, ettersom du vil få bruk for den ved en eventuell reklamasjon. Du må reklamere hurtigst mulig og i hvert tilfelle innenfor rimelig tid etter at mangelen er oppdaget.

Reklamasjonsretten omfatter fabrikasjons- og materialfeil som konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamasjonsretten dekker ikke i forbindelse med feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil bruk eller dårlig vedlikehold. Vær oppmerksom på at påsatte pyntegjenstander, som f.eks. perler, stein, glitter og paljetter, kan ha kortere holdbarhet ved vanlig bruk og må derfor behandles med varsomhet.

Reklamasjoner ved kjøp i butikk
Har du kjøpt skoene i en av våre fysiske Skoringen butikker, må du henvende deg i en fysisk butikk med reklamasjonen din. Du kan gå innom alle Skoringen butikkene i Norge – bare husk å ta med kvitteringen din. Kundeservice behandler utelukkende reklamasjonssaker, hvor skoene har blitt kjøpt i nettbutikken.


7.2 Slik reklamerer du


Hvis du ønsker å reklamere på et produkt må du henvende deg i en Skoringen-butikk. Personalet vil med en gang ta stilling til om reklamasjonen er berettiget, og hvordan feilen kan utbedres. Husk å ta med fakturaen!

Hvis du ønsker å returnere til nettbutikken, skal du bruke returmerket og returskjemaet som du har mottatt sammen med varene dine. Hvis du ikke har disse lenger, skal du kontakte kundeservice på [email protected]. Da unngår du nemlig å selv betale returporto.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke kan bytte den returnerte varen til en annen eller tilsvarende vare når du returnerer direkte til nettbutikken – heller ikke selv om det er snakk om en reklamasjon. Ved returnering til nettbutikken får du utbetalt det beløpet du har betalt for varen, også i tilfelle senere prisendringer

8. FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE

Skoringen tar forbehold for eventuelle avgiftsendringer, pris- og korrekturfeil, tekniske feil, utsolgte varer, force majeure, herunder arbeidskonflikter og forsinkelse av leveranser fra underleverandører.

Skoringens erstatningsansvar ved alle erstatningskrav, herunder skadeserstatning, unntatt i tilfelle rettsstridige formål eller grov forsømmelighet, og i tillegg til ovenstående, er begrenset til et beløp svarende til prisen på den varen som kunden har kjøpt, og som tvisten omhandler. Ovenstående beløpsmessige begrensning vil være gjeldende uansett begrunnelsen for tvisten og omfatter alle erstatningskrav basert på forsømmelse, objektivt ansvar, garantibrudd, bøter, konvensjonalbot og/eller bot.

9. PERSONOPPLYSNINGER

9.1 Hva skjer med mine personlige data?


Hos Skoringen.dk samler vi inn persondata for å gi våre brukere bedre tjenester og en bedre brukeropplevelse. Vi anvender innsamlede opplysninger til å kunne tilby deg skreddersydd innhold – f.eks. for å gi deg de mest relevante søkeresultatene eller annonsene.

For å kunne lage disse skreddersydde løsningene gir vi personlige opplysninger til en rekke av våre betrodde samarbeidspartnere. Disse samarbeidspartnerne behandler data fra oss basert på våre instrukser og i overensstemmelse med vår privatlivspolitikk. Alle samarbeidspartnere er underlagt databehandleravtaler som følger EU-reglementet for persondata. Disse samarbeidspartnere vil ikke kunne kontakte deg direkte, bruke dine data til andre formål eller videregi disse til andre.

Våre automatiske systemer analyserer ditt innhold for å gi deg produktfunksjoner som er relevante for nettopp deg – f.eks. produkter som vi ut fra din tidligere atferd tror er relevante for deg, f.eks. i nyhetsbrev eller ved tilpasning av nettbutikkens forside.

Vi ber alltid om samtykke før vi anvender dine opplysninger til annet enn det som er angitt iprivatlivspolitikken.

Vi oppbevarer kundeopplysninger kryptert.
Vi transmitterer kundeopplysninger kryptert.


9.2 Informasjonskapsler (cookies)


I tillegg til de opplysningene du selv taster inn i forbindelse med kjøp, påmelding til nyhetsbrev og andre tjenester, anvender hjemmesiden cookies.

En cookie er en betegnelse for det forholdet at en brukers atferd på et nettverk registreres hos brukeren selv (på brukerens harddisk). På den måten vet serveren (f.eks. et nettsted) ved brukerens neste besøk hvem brukeren er.
På Skoringen.dk anvender vi cookies med det som formål å optimere nettstedet og dets funksjonaliteter, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg.

Du har alltid mulighet for å slette cookies fra din computer.Klikk herog se hvordan.

Ønsker du en utdyping av hvilke cookies vi benytter, såklikk her.